I'm on a plain, I can't complain.

Idag gick jag upp 02.30. (På morgonen!) Anledningen till detta var att jag hade ett tidigt flyg att passa. Just nu befinner jag mig nämligen (förhoppningsvis*) på Balkan och är på väg att åka färja** till den kroatiska ön Brac. Jag hoppas att hinna ta igen en hel del sömn och fritid den här veckan, och kanske bli av med mina vanföreställningar. Känner jag mig själv rätt har jag precis lyssnat på On a Plain med Nirvana, eftersom jag alltid gör det på flygplan. Jag älskar nämligen att lyssna på låtar när man gör det det sjungs om - exempelvis lyssnar jag nästan alltid på Sonic Youth's album Washing Machine när jag tvättar och gillar att dricka GT när Liam Gallagher sjunger "I'm feeling supersonic, give me Gin and Tonic".

För att sedan kunna njuta maximalt av veckan har jag självklart förberett mig sedan en lång tid tillbaka med att fixa e-böcker, ljudböcker, serietidningar, böcker, musik, film och TV-serier till både telefon, iPod och iPad. Exempelvis började första gallringen av böcker redan för flera veckor sedan, och såg ut såhär:



Jag har sagt till mamma och pappa att jag bara har tagit med mig tre böcker, men egentligen är det fyra... och två serietidningar.

Dagens låt: On a Plain - Nirvana

* Det här inlägget är tidsinställt, precis som ett till som kommer dyka upp i veckan. Så att ni slipper sakna mig när jag är borta.

** En upplevelse jag inte ser fram emot, men självklart kommer att ladda inför med P3 Dokumentär om Estoniakatastrofen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0