I'm just rattling through life


Jag föddes mycket ung en dag i mars som jag och min familj firat så länge jag levt. Bodde under min uppväxt i en förort till Stockholm, vilket har resulterat i ... i princip ingenting. Efter det flyttade min familj (och jag) till landet, så man kan säga att jag upplevt det bästa (och sämsta) av två världar. Numera bor jag i Uppsala där jag pluggar och försöker skapa mig någon slags framtid inom den ovissa kultursektorn.
 
Lider av total avsaknad av lokalsinne, och har på senare år även utvecklat en lindrig form av Folliculaphilia. Gillar Batman, att läsa om psykiska sjukdomar på Wikipedia, TV-spel, rymden, konst och svår musik. Ogillar Seth Rogen (eller?), fisk och stora båtar.

Vi börjar med en grundläggande, tråkig fråga: vad heter du?
Evelina, även kallad Losknäsa.

Vilket är det mest intressanta stället du sovit på?
Måste vara när jag och Bosse sov på en matta full med hundhår med motiveringen: "att sova där nere känns så öppet... och opersonligt!"

Vilket är ditt favoritimperium?
Bysans. 1. De byggde världens häftigaste kyrka (numera moské) Hagia Sofia. 2. De krigade med eldkastare.

Om du skulle vara med i ett lajv, vad skulle du lajva?
Luftskeppspirat i ett Steampunklajv.

Vilken kroppsdel skulle du kunna tänka dig att ge bort till bättre behövande?
Ett ben. Då skulle jag ha en ursäkt till att slippa dansa på krogen.

Slutligen, vem vill du tacka?
Microvågsugnens uppfinnare. Utan dig skulle jag aldrig få någon mat.
Trackback

RSS 2.0