You're sweet, but you're messed up.

Äntligen är Eurovisionen igång! För att ni ska förstå EXAKT hur mycket jag nördar ur just nu: jag har precis fifflat med mina proxyinställningar för att kunna streama BBCs sändning från gårdagen (för att kunna se allt en gång till ur en annan vinkel). Ett fan av eurovision måste också besitta vissa hacking-skills.
 
Jag prickade in 8 av 10 finalister, och måste därmed ge mig själv godkänt, MEN - även jag blev rejält överraskad av resultatet. ATT Litauen gick vidare?!? Vi snackar alltså om en kille med noll karisma och spektakulärt dåligt scenspråk (vars enda behållning var ett par ohyggligt dansanta ögonbryn), som sjöng en låt som lät ungefär som ett utfyllnadsspår på ett The Killers-coverbands första egna platta. Låt oss aldrig glömma textraden: "Because of my shoes, I'm wearing today. One is called Love, the other is Pain".
 
 
Hur tänkte Europa här? Men så skickade de ju också vidare Donny Montell med ögonbindeln förra året, så en kanske aldrig ska räkna bort Litauen?
 
När vi ändå är inne på det här med dåliga texter - var det någon som förstod NÅGOT av Ukrainas låt? De brukar ju vara duktiga på spektakulära nummer som tar bort fokus från en britsfällig låt (vi minns väl alla hon som ritade med sand 2011?), men mig lurar de inte! I verserna rabblar hon mest självklarheter som: "nothing comes from pride but pride" och "nothing comes from love but love", och i refrängen är hon helt plötsligt en "batterfly" varpå hon helt oförklarligt brister ut i ett hyllningsrop till gravitationen.
 
 
Måste också säga att jag är lite förvånad över att Kroatien inte gick vidare (de var ju så förbannat söta!), de var kanske inga givna finalister, men de stack ut tillräckligt mycket för att kunna glida upp som en liten överraskning (eventuellt tack vare röster från äldre tittare), trodde jag. Men jag ska inte klaga, Anouk och den levande lavalampan från Moldavien gick ju vidare!
 
Dagens låt: You Can't Be My Girl - Darwin Deez

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0