I built you up just like a pack of cards.

Bara två dagar kvar till första semifinalen - det vill säga hög tid för mer Eurovision!
 
Idag fick vi se de första bilderna från Robins genrep, och kolla bara:
 
 
Guldregnet är kvar, kostymen är uppdaterad (osäker om det är for better or worse) och de verkar dessutom ha slängt in lite akrobatik - jag kommer gråta.
 
På tisdag kommer även den döva barnkören sjunga Eurphoria tillsammans med Loreen - precis som i Melodifestivalen - på självaste teckenspråkets dag. Jag kommer gråta.
 
Dessutom sändes idag presskonferensen där Christer Björkman (älskar!), Petra Mede och Edward af Sillén (ÄLSKAR!) snackar om Eurovisionen, och jag måste säga att jag blev lite lugnad. Jag har aldrig varit ett stort fan av Petra, men engelskan verkar funka bra, och med Edward som manusförfattare och regissör - hur kan det gå fel? (Plus att hon var rätt lik Jennifer Lawrence, vilket alltid ger ett rogivande intryck.)
 
 
Jag har också hunnit smälta att Edward inte kommer vara kommentator i år, och känner att Josefine Sundström väl ändå är rätt proffsig och säkert kommer klara det fint. Allt verkar alltså vara i sin ordning, och om bara några timmar kan en se invigningsceremonin på STV Play, plus sista avsnittet av Inför Eurovision Song Contest - MED självaste Robin Stjernberg. Känslosammanfattning:
 
 
Dagens låt: In Time To Voices - Blood Red Shoes

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0