If you're lost at sea, close your eyes and catch a tide my dear.

För någon vecka sedan köpte jag Bluray-utgåvan av Titanic, (en sån där grej som bara råkar slinka med i varukorgen när en beställer TV-spel från CDON) och idag bestämde jag mig för att se på extramaterialet pga älskar att se hur filmer blir gjorda. MEN - redan vid första tonen av My heart will go on-flöjten började VÄLDIGT starka känslor svalla upp inom mig - och jag insåg att det var den tiden av månaden då allt Titanic-relaterat egentligen borde undvikas (läs: PMS). Och mycket riktigt, snart satt jag där med darrande underläpp och storbölade i soffan. Då hade jag ju också passerat the point of no return och KUNDE liksom inte slita mig, så i en hel timme satt jag och fulgrät åt att folk PRATADE om hur de SPELAT IN filmen. 
 
 
Det alternativa slutet, det ska vi inte ens tala om...
 
  
Jag påmindes också om en del saker, dels hur förbannat vacker Kate Winslet var/är, vilken jävla hjälte den här killen var (obs han fanns på riktigt), men också att Craig Kelly från Queer as Folk är med och spelar en av de som sköter telegrafen. Det är naturligtvis lite extra roligt eftersom han bara två år senare spelade in denna scen. När vi ändå pratar om Queer as Folk (brittisk dramaserie från -99 om böglivet i Machester, där även en mycket ung Charlie Hunnam medverkar - sevärd) vill jag passa på att dela med mig av detta klipp, som kan vara intressant att bära med sig när Littlefinger fäller kommentarer om Renlys sexuella läggning i Game of Thrones. (Observera också att Ser Barristan skruvar bokhylla.)
 
 
Oj vad jag hamnade off topic nu, men så blir det kanske när en skriver blogginlägg kl 05.45. (Jobbar natt denna vecka och lever alltså vampyrliv, minus allt som är häftigt med att vara vampyr.)
 
Dagens låt: Recovery - Frank Turner

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0