I ain't playin' around no more.

ÄHHH!!! (Okej, det kan vara allt kaffe jag nyss hällt i mig för att orka med ännu ett 14-timmarspass på jobbet som talar nu.) E3-mässan är i full gång borta i staterna, och med en ny generation konsoler på väg, är det liksom lilla julafton för alla gamers just nu. Hela min fritid går åt till att hålla mig uppdaterad, och idag har jag sett hela Sonys och EAs presskonferenser (där svenska DICE sparkade röv när de visade upp nya Frostbite-motorn och Mirror's Edge 2), samt en nedkortad version av Microsofts pga rätt ointresserad av Xbox (har varit Team Playstation sedan PS1-tiden, och det krävs MYCKET för att det ska ändras) men en vill ju ändå ha koll på konkurrensen liksom.
 
I Playstation 4 versus Xbox One rivaliteten verkar det i nuläget vara PS4 som tagit ledningen, mycket på grund av detta:
 
 
Finns det NÅGON sötare än Shuhei Yoshida?
 
Microsoft har ju av någon outgrundlig anledning försökt döda andrahandsmarknaden av spel genom att kräva någon typ av registrering/licensering som ska förhindra att folk lånar ut eller säljer sina spel, samt kräver att en alltid är online för att kunna spela - mycket osäker på vad fan det är de håller på med. Därför blev en så oerhört lycklig när Sony gick ut med detta. En kan ju inte låta bli att rysa till och bli lite tårögd av den publikreaktionen.
 
MEN, vidare till speldelen - här är de trailers som fick mig att hoppa upp och ner i kontorsstolen, säga "wieee" och applådera: (Ja, detta hände alltså på riktigt.)
 
 
Bara några dagar kvar tills detta spel landar i min brevlåda, och jag kan knappt bärga mig.
 
 
Är om möjligt ännu mer förvirrad än efter första trailern, men fortfarande lika förväntansfull.
 
 
Trots att denna spelserie kanske har sina bästa dagar bakom sig blir jag som ett barn på julafton varje gång det börjar pratas om en ny titel - hoppas bara att denna är bättre än FFXIII. Och att en inte behöver vänta i typ fem år.
 
Dagens låt: Sleep With The Fishes - Velociraptor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0