Leave your ways forgot overseas, feel that old disease.

I min bokylla har jag fyra bokstäver som tillsammans bildar ett ord.
 

Jag köpte dem när sådana bokstäver var inne för några år sedan, och ordvalet beror på att jag inte ville skriva "carpe diem" eller "lycka" pga står inte för det, samt att jag gillar svordomar. Problemet är bara att jag inte tycker att det här känns lika ironiskt och coolt när släkten kommer på besök. Därför köpte jag ganska snart in en extra bokstav att ställa fram när jag är i behov av självcensur.
 
 
Ibland när jag har besök brukar folk byta plats på bokstäverna, antagligen för att jag är en tråkig värd/det är ett relativt enkelt busstreck. I helgen upptäckte jag helt plötsligt att bokstäverna stod såhär...
 
 
...och blev LIVRÄDD! Hjärtat stannade, jag frös till och stod orörlig i dörröppningen i vad som kändes som en evighet. "Jag har ju varit ensam hemma hela veckan! Och visst stod de inte sådär igår? Har någon varit i lägenheten? Är hen kvar nu?" var ungefär det jag hann tänka innan jag kom på att Sara hade käkat middag hos mig kvällen innan. Och jag hoppas innerligt att det faktiskt VAR hon. (Än så länge har jag iallafall inte upptäckt någon objuden gäst.) Men - framtida filmmakare: varsågod för genidrag i eventuell skräckfilm!
 
Dagens låt: Come Night - Sibille Atar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0