I'll shake off my troubles and change my clothes.

Har så fruktansvärt tråkigt nu att jag behöver muntra upp mig själv med lite spelpepp. 2013 verkar kunna bli ett riktigt fint spelår, och jag tänkte naturligtvis dela med mig av de spel jag ser mest fram emot.
 
DMC: Devil May Cry
 
 
(Det här har ju redan släppts, men jag har inte haft råd att köpa det än så det får vara med på listan ändå.) Många verkar vara upprörda över den här rebooten och hävdar att de förstört Dante. Jag har ju inte spelat supermycket Devil May Cry tidigare (håller just nu på med 4:an), men har spelat demon och tittat på väldigt mycket recensioner och han verkar väl fortfarande ganska badass? Framförallt verkar det vara jävligt kul.
 
Remember Me
 
 
Lite Inception/Total Recall inspirerat stealth/action-adventure (min bästa spelgenre) med en påklädd tjej i huvudrollen - verkar lovande.
 
Last of Us
 
 
 Har ju tjatat och tjatat om det här spelet så att jag nästan hunnit med att bli opepp, men jag ser det som en bra grej att dra ner förväntningarna lite så att man kanske blir positivt överaskad. Och hur dåligt kan ett Naughty Dog spel om zombies, förlåt: svampinfektion (!), egentligen bli? Inte speciellt dåligt tror jag.
 
Tomb Raider
 
 
Har många fina barndomsminnen av Tomb Raider - spelet man inte fick spela för mamma och pappa men spelade ändå och blev rädd - och är därför glad över att serien får en nystart (inspirerad av mitt favvo-Uncharted, som i sin tur inspirerats av Tomb Radier = meta) där Lara Croft har något mindre bröst och något mer byxor.
 
Beyond: Two Souls
 
 
Fattar egentligen absolut ingenting av vad det här spelet handlar om, men: 1. Det är skapat av Quantic Dream (som gjort det fantastiska spelet Heavy Rain) 2. Ellen Page spelar huvudrollen 3. Det verkar förekomma explosioner.
 
The Walking Dead Säsong 2
 
Har fortfarande inte spelat klart första säsongen så jag vågar inte riktigt kolla på någon trailer ifall den spoilar att någon dör/överlever, men är oerhört glad över att det kommer en uppföljare. De fyra episoder (av fem) jag har spelat på säsong ett är ju helt fantastiska!
 
Brothers: A Tale of Two Sons
 
 
 Alla som lyssnar på P3 Spel vet ju att Josef Fares just nu jobbar med ett spel tillsammans med Uppsalabaserade Starbreeze, och efter alla gånger han har lovat att det här spelet kommer bli så bra att man skiter på sig kan man ju inte låta bli att bli nyfiken. Verkar dessutom coolt att man styr två karaktärer samtidigt.
 
Dagens låt: Snakeskin - Example

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0