Take me back home.

Igår var jag och min bror på Anders och Måns föreställning Primater med topplån.
 
 
Applåder! Gapskratt! Stående ovation! HURRA! är ord som kan användas för att beskriva denna upplevelse. Föreställningens syfte var att förstå vår samtid, och på vilket sätt vi människor skiljer oss från djuren, vilket naturligtvis ledde till skämt om både E-type, Sveriges landsbruksminister och torktumlare. Det var som en salig blanding av allt bra de gjort, fast i ny tappning. Måns hade långa monologer om människokroppen och hur en ska kunna lura evolutionen:
 
 
Anders pratade om djur. Och konferenser.
 
 
Dessutom blev det en del historiska djupdykningar...
 
 
...och så hade de handlat lite på Netto igen.
 
 
Extra högt skrattade jag när de återanvände skämtet från säsong 2 av serien Anders och Måns (som för övrigt finns i sin helhet på Youtube), om varför gynekologer alltid bär fotriktiga sandaler - ett skämt som berättades i samtliga 10 avsnitt, utan att en någonsin fick höra slutet. Det fick en naturligtvis inte denna gång heller. Det enda jag ångrar är att jag inte hade på mig min pizzasalladland-tröja, då jag såg flera andra i publiken som bar detta genialiska plagg.
 
Dagens låt: Red River - Blood Red Shoes

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0