It's sacrilege, sacrilege, sacrilege you say.

Alltså. Snart HÄNDER det! Eurovision Song Contest i Malmö. Om relationen till julafton blir lite tråkigare när en växer upp är utvecklingen av min relation till ESC raka motsatsen - jag har aldrig varit mer peppad! Jag tänkte från och med idag dela med mig av det intressantaste inför årets tävling, tillåt mig därför att presentera bloggserien Eurovision-*insätt valfri veckodag*.
 
Först ut vill jag gärna visa er Greklands ytterst intressanta bidrag. I år väljer de att skicka ett gäng glada greker, som trots sin ekonominska situation ändå är just glada, och sjunger en melodi de kallar "Alcohol is free". Nu har ju jag aldrig varit i Grekland, men om det verkligen är så att deras alkohol är gratis är jag inte särskilt förvånad över att de inte lyckats lösa den där ekonomiska krisen än.
 
 
Det andra jag vill visa är ett av de bidrag som just nu är en av förhandsfavoriterna, nämligen Danmark.
 
 
Om en tror på statistik KAN det vara så att Danmark i år har historiken på sin sida (Olsen Brothers vann ju sist Sverige anordnade finalen). Detta är dock ingen personlig favorit, eller för att citera exakt alla som någonsin varit med i programmet Inför Eurovision Song Contest: "jag går inte riktigt igång på det här". Tycker mest att det känns som om en menlös estet-tjej blivit erbjuden att göra sångkarriär direkt efter gymnasiet, och försöker se ut som ett skogsväsen (är "de Forrest" ett valt artisnamn DÖR jag) genom att ständigt stå med lätt böjda knän. (Dessutom: barfota är SÅ Loreen 2012). Men den kommer säkert placera sig rätt bra - för är det något jag har lärt mig av ESC så är det att jag inte delar musiksmak med resten av Europa.
 
Dagens låt: Sacrilege - Yeah Yeah Yeahs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0