And in the night you’ll hear me calling.

Bara drygt en månad kvar tills denna film når de svenska biograferna:
 
 
Eftersom jag sett originalfilmen oräkneliga gånger (den tillhör nämligen en av mina favoriter i kategorin gammal skräck) ser jag oerhört mycket fram emot detta. Framför allt är jag MYCKET spänd på hur de kommer tolka denna scen (som kan vara det märkligaste/bästa som någonsin visats på vita duken):
 
 
Plus att en aldrig kan få nog av detta ansikte. (Som för övrigt är den enda anledningen till att jag sett om den väldigt märkliga - och obehagliga - zombiefilmen Deadgirl betydligt fler gånger än vad dess kvalitet gjort sig förtjänt av.)
 
När vi ändå håller på att götta oss i uråldrig skräck (älskar!) kan vi också passa på att se en annan favoritscen - den där Isaac Chroner offras till "he who walks behind the rows" (eller "han som går mellan raderna" om man föredrar den svenska översättningen) i slutet av Children of the Corn.
 
 
Onödigt vetande: snubben som spelade Isaac var 25 år när Children of the Corn spelades in, men eftersom han lider av någon ovanlig sjukdom såg han fortfarande ut som 12 - därav denna märkliga röst.
 
Dagens låt: Oblivion - M83 feat. Susanne Sundfør

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0