The only thing that's pretty is the thought of getting out.

Idag var jag och min kära kamrat Susanne på ett studierelaterat besök på Kungliga biblioteket i Stockholm. Förutom att vi nästan började gråta av andakt vid åsynen av alla gamla böcker, fascinerades jag helt ärligt mest av toalettklottret. För det första: de kunskapstörstande människor jag såg där verkade alla vara av forskartypen, snarare än sådana människor som klottrar på toaletten. För det andra: föregående faktum visade sig även resultera i en helt annan typ av klotter än den jag är van vid. Istället för mer väntade fraser som: "Vickan i 7A är en slampa!" eller: "H+J = BFF 4ever!" är klottret på KB snarare av karaktären: "Jag älskar att forska!" och: "Jag vill doktorera!". Som sagt - fascinerande.
 
Dagens låt: Trouble Town - Jake Bugg
När jag fick reda på att Jake Bugg är från Nottingham tänkte jag på riktigt: "Finns den staden i verkligheten, och inte bara i Robin Hood?".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0