Come on skinny love just last the year.

Äntligen torsdag igen! För mig betyder det både helg och videokväll.
 
Idag ska vi röra oss ännu mer mot nutiden, närmare bestämt mot tiden efter gymnasiet. När jag började tröttna på Kings of Leon började jag nämligen leta efter nästa grej, och när de i en intervju sade att de gillade Bon Iver och M83 var jag inte sen att kolla upp dessa. Jag gillade givetvis båda banden, men det som gjorde störst intryck på mig var ändå Bon Iver. Speciellt låten Skinny Love.
 
 
Det här är i mitt tycke den bästa liveversionen, och tro mig, jag har sett en hel del. År 2009 var det här den låten jag lyssnade absolut mest på. Det gick till och med så långt att jag drömde om den. I drömmen där min bror skulle dö var det här nämligen den låt jag lyssnade på natten innan "avrättningen", och började storböla när jag sjöng med i raderna "In the morning I'll be with you, but it'll be a different kind.", "Now all your love is wasted" och  "Who's gonna love you? Who will fight? Who will fall far behind?". Det tog ett tag för mig att sluta förknippa låten med det där.
 
Men man kan ju inte prata om Bon Iver utan att nämna även den här fantaskiska videon:
 
 
Helt fucking jävla magiskt.
 
Dagens låt: Skinny Love - Bon Iver
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0