No matter how low, there's always further to go.

Ikväll är det dags för semifinal två, och jag har självklart gjort en lista på de bidrag jag tror går vidare idag igen.

Serbien
Vitryssland
Ukraina
Bulgarien
Kroatien
Sverige
Turkiet
Estland
Slovakien
Norge

Kvällens startfält är en jämn smet av medelmåttighet (med några få undantag), där det känns som om 70% består av kvinnor med mörkt, långt hår som sjunger ballader på främmande språk, och jag tyckte det var ganska svårt att skilja agnarna från vetet. Men friskt vågat hälften vunnet, eller vad man brukar säga. (Ja, idag är en dag då jag vältrar mig i ordspråk.) Jag gillar Serbien och Turkiet bäst, och så kan jag ju inte riktigt motstå ett bidrag från Bosnien & Hercegovina, men jag tror tyvärr inte att de kommer gå vidare.

Om vi ska diskutera bottennappen istället, för ärligt talat är det ju alltid roligast, så skulle jag vilja hävda att Georgiens bidrag är det absolut äckligaste jag någonsin har sett. (Titta extra noga vid 2.00.)



Här har vi alltså en man som är både en avkylare och en mäklare. Och, ja, han får väl peta på bäst han vill så länge han håller sig långt borta från mig.

Dagens låt: Movin' On - Blur

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0