Pour the apple carts up from silvery hill.

Jag har hela tiden förutsatt att jag varit relativt ensam om mitt ESC-intresse, och att jag skulle tappa cirka 100% av mina läsare under den här perioden. Istället slog jag igår besökarrekord, och har nu bestämt mig för att släppa ALLA hämningar. Därför:

Några tankar om Eurovisionen igår.

- Vem fick för sig att Big Brother-Gurkan skulle representera Montenegro?

- Skönt att Greklands Eleftheria Eleftherio drog upp den obefintliga kjolen och visade trosorna redan efter 3 sekunder. Då var ju skadan liksom redan skedd så man kunde slappna av sedan.

- Lettland... Alltså, att försöka rädda en dålig låt genom att sjunga att den är "beautiful" och något som "everybody loves" gör den INTE bättre. Dessutom kan det vara en fördel om man kan uttala de namn man namedroppar, själv har jag nämligen aldrig hört talas om den där Sir Paul Mackarney. Ett litet tips bara.

- På något sätt kändes det ganska passande att San Marinos koreografi till största delen bestod av att göra loser-tecknet.

- Varför upprepades ordet "nudlsuppn" (som också betyder nudelsoppa) ett flertal gånger i en låt om att skaka rumpa?

- Fint att Jedwards frisyrer hade lagt sig lite, och att de då såg ut som kloner av Edward Cullen (= andra halvan inne hos alla tonårsflickor).

- Spännande att Colin Farrell/Edward Norton tävlade för Moldavien iklädd någon slags skomakarutstyrsel.



Angående min tippning ger jag mig själv godkänt då jag lyckades pricka in 8 av 10. Speciellt eftersom jag förstod att Moldavien skulle gå bra, när inte ens självaste Christer Björkman gjorde det. Däremot blev jag lite förvånad över att Albanien gick vidare. Trodde att det skulle vara lite för svårsmält, men tydligen inte. Kul. Jag anser nämligen att en människa som kan låta som en theremin av principskäl ALLTID ska premieras. Trist också att Israel inte gick vidare. Det var ju precis så där galet och glatt (på gränsen till barnprogram) som jag tycker att Eurovision ska vara. Ändrade dock snabbt min uppfattning om Ungern, så hade jag fått gissa efter alla framträdanden hade jag nog bytt ut dem mot Schweiz (som jag inte tyckte höll måttet riktigt) och fått 9 rätt. Men jag är inte den som ältar, jag har redan siktat in mig på morgondagens delfinal istället.

Dagens låt: Apple Carts - Damon Albarn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0