The season rubs me wrong.

Med tanke på några av mina senaste inlägg kanske det verkar som om jag är lite... bitter. Men ni kan vara lugna, det är bara januari. Som tur är finns det några ljusglimtar under årets mörkaste månader - galorna!
Golden Globe-galan gick av stapeln förra veckan, men förutom Ricky Gervais var det inte mycket att ljubla över.



Det jag fann mest anmärkningsvärt var Michelle Pfeiffers armar och att The Descendants vann typ alla priser. Visst; den var välgjord, Clooney var bra, men den var också fruktansvärt TRÅKIG.



Istället ser jag fram emot The BAFTAs, som kanske inte är riktigt lika prestigefylld som Oscarsgalan, men SÅ mycket trevligare. I år har de dessutom bättre nomineringar. Jag menar, att Drive bara är nominerad i kategorin "Sound Editing" på Oscarsgalan är helt sjukt. Och att Blue Valentine inte är nominerad till NÅGONTING på NÅGON gala. Visserligen borde Ryan Gosling fått en Oscar redan 2007 för Half Nelson, men vi måste lägga det bakom oss, vi kan inte älta det i all evighet. Låt oss istället, i väntan på den 12:e februari, titta på Colin Firths tacktal från förra året, och gråta en skvätt. Igen.

Dagens låt: Down By The Water - The Decemberists

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0