Well, he feels like an elephant, shaking his big grey trunk for the hell of it.

Tanken är en fantastisk kraft. Idag till exempel, när jag känner att jag själv inte besitter så mycket kraft, är jag i mitt huvud en människa som börjar dagen med ett yogapass följt av en balanserad frukost, kanske med någon skiva hemmabakat surdegsbröd. Efter det är jag ju så fylld av energi och välmående att det liksom inte får plats i kroppen, utan måste komma ut i form av förslagsvis städning. Till lunch kanske det är dags för en promenad i den friska luften, och en sväng förbi en mataffär för att planera resten av dagens alldeless förträffligt hälsosamma måltider - som jag sedan LAGAR. (Inte värmer). När dagen väl är slut ska jag lägga mig i sängen och känna att jag verkligen åstadkommit något med dagen, och hur tillfredställd jag är.
 
Men jag tror att allt det där får höra hemma i tankens värld, det är nämligen för tråkigt för att göra i verkligheten. Jag kommer förmodligen ligga kvar i sängen och lyssna på podcasts och kolla YouTube tills jag blir för hungrig, värma något fryst, kanske äta en burk majs, och sedan lägga mig i sängen igen. Kanske att jag läser en bok, eller spelar något TV-spel också, herregud, dagen är ju full av möjligheter.
 
 
Det finns ju så mycket man kan göra i sängen nuförtin.
 
Dagens låt: Elephant - Tame Impala

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0