Every demon wants his pond of fish.

Ibland tänker jag att jag ska vara duktig. Imorgon. Det brukar se ut ungefär så att när jag går och lägger mig gör jag upp en plan över morgondagen där jag ska börja morgonen med en promenad, följt av frukost och läsande av tidning, och sedan ska jag plugga. Jag planerar till och med in lunchrast och kaffepaus och sluttid för att få någon slags struktur, och när pluggdagen är slut väntar en belöning i form av exempelvis TV-spel, stickning eller något annat roligt för att jag ska ha något att se fram emot.

Verkligheten brukar bestå av att jag när klockan ringer kl 09.00 inte orkar kliva upp och tänker: "Jag skiter i promenaden idag, jag sover till 10 istället". När jag sedan kliver upp brukar frukosten förflytta sig in till datorn och dra ut på tiden litegrann. Sedan kanske jag tar den där lunchrasten och käkar framför TV:n. Också lunchrasten brukar kunna bli lite längre än planerat. Och när den är slut så brukar min planerade tid för "det där roliga" infalla. Och det är ju viktigt att följa schemat.

Just nu är jag någonstans mellan frukost och lunch.

Dagens låt: Shake It Out - Florence + The Machine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0