Well it's hard to rouse a hog in delta.

Filmrecension

I tisdags kollade jag och mina rumskamrater på Julias Eye's.



Den börjar med att en tjej som är blind (och därför självklart har lysande blåa ögon, precis som alla blinda har) dör. Hennes tvillingsyster åker dit för att begrava henne och uträtta diverse andra ärenden som är nödvändiga när någon har dött. Det visar sig att hon har samma sjukdom som sin syster och därför håller på att bli blind hon också, och när hon väl blir det lämnar hon sjukhuset och flyttar in i systerns hus där hon går runt i högklackat, precis som alla nyblivna blinda gör. Dessutom märker hon att någon är i huset, och där blir ju allt lite obehagligt eftersom hon inte kan se.

Om jag skulle sätta ett betyg på filmen skulle jag säga att den inte är lika läskig som en väldigt stor båt, men den är garanterat läskigare än en tårta (alltså en helt vanlig tårta, inte en förgiftad tårta, för det vore ju ärligt talat lite obehagligt). Den är också läskigare än tomten, som vissa barn brukar bli rädda för, men ungefär lika läskig som en fisk. Inte riktigt lika läskig som en hel fisk kanske, utan typ som bara stjärtfenan. Man vet liksom vad som väntar (en hel fisk), men det blir aldrig så läskigt som det skulle kunna vara.



Nu måste jag försöka få bort de två sista bilderna ur mitt huvud.

Dagens låt: America! - Bill Callahan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0