You're burning out, you're black and gray.

Uttrycket "gå bort" (av betydelsen: att dö) kan ju vara ett av de sämsta i det svenska språket. Jag kommer aldrig att glömma när min bästa kompis på dagis kom till mig och grät för att hennes mormor hade gått bort. "Hon kommer säkert tillbaka snart igen", svarade jag och försökte trösta, men det blev lite fel... Jag fattade ju inte att hon faktiskt hade dött! För att undvika denna typ av förvirring kan man väl helt enkelt säga att någon har dött. Eller kolat vippen. Eller blivit jordgubbe. Eller tagit på sig träfracken.

Mina fötter lukar fett illa.

Dagens svordom: Fittsvin

Dagens låt: Empty Room - Arcade Fire


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0