These words are all I have so I'll write them...

Så har nästan ännu en dag gått, har rubbat en del på den balansen jag hört att man ska ha per dag: 8 timmar skola/jobb, 8 timmar fritid och 8 timmar sömn. Har inte blivit så mycket fritid den här veckan, ingen alls rättare sagt. Jobbade ju i måndags, sedan har jag läst religion varje ledig sekund. Att hoppa på en kurs efter 3 månader och att behöva ta igen allt som gjorts under de här månaderna inom loppet av fyra dagar för att sedan skriva prov är ingenting jag rekommenderar. Känns som min hjärna är överfylld med information och mina ögon bara rinner. Inte mår man speciellt mycket bättre av att Martin mår dåligt (igen) och bara skriker. Varje gång jag försöker tänka att det iallafall är helg snart kommer jag på att jag ska skriva ett fucking jävla högskoleprov på lördag! Man får iallafall trösta sig med att vi ska ut och fira Sofie på kvällen, då ska jag bedöva hjärnan med lite goda drinkar, sen ska jag slappa hela söndagen.

Har börjat fundera på en del grejer om hjärnan på sista tiden... Nog för att jag alltid har undrat över tankar, hur de ser ut och vad som styr dem, hur de fungerar, varför man tänker och varför man tänker det man tänker. Men nu har fler tankar dykt upp appropå lite grejer vi håller på med på naturkunskapen. Är nu nästan helt säker på att det måste finnas någonting mer i vår kropp än bara celler, elektriska signaler och sånt, det måste finnas en slags själ. Hur kan allt annars fungera? Och vad skulle annars göra mig till den jag är? Mina tankar och åsikter kan ju inte vara förutbestämda av mitt DNA? Det här kanske egentligen är jättedumt, men har börjat funder mycket på det på senaste tiden iallafall... Kanske man är lite filosofiskt lagd ändå? ^^

Dagens låt: Dance, Dance - Fall Out Boy

Kommentarer
Postat av: Tessi

Jag håller med måste jag säga..Det måste finnas ngt mer än DNA och upplevelser som formar oss. Förutbestämt är faktiskt ganska tråkigt:)

Hoppas Martin mår bättre snart:(

2009-03-31 @ 18:58:09
URL: http://tessiivattmyren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0