The look of the cake, it ain't always the taste.

Just nu borde jag såklart plugga, men jag blev liksom distraherad av min tuffa X-men tröja, och kände mig tvungen att göra en lista istället.

De bästa superhjältarna

1. Batman
Jag gillar att han inte har några riktiga superkrafter, utan bara är svinduktig på martial arts och har använt sitt arv för att bygga massa awesome vapen. Han har en Batmobile, en Batcave, en mantel, de häftigaste skurkarna och det coolaste alteregot. Enough said.



2. Robin Hood
Min barndomshjälte nr 1. Har inte heller några superkrafter, utan är bara helt grym med pil och båge. Sedan är han sådär klassiskt genomgod, och mottot att "ta från de rika och ge till de fattiga" är ju svinigt bra. De bästa Robin Hood skildringarna är Disneys tecknade, Prince of Thieves med Kevin Costner och BBC serien (typ första säsongen).



3. X-Men
Ett gäng mutanter som är utsötta av samhället bestämmer sig för att kämpa för det goda, medan några avstickare vill hämnast. Så mycket intressanta intriger, bästa vänner blir fiender, bröder försöker döda varandra och triangeldraman. Och grymt många olika mutanter med ashäftiga krafter! Wolverine och Gambit är mina favoriter.



Bubblare: Turtles
Alltså. Tonåriga ninja-mutant-sköldpaddor, som slåss mot en av mina favoritskurkar: den suprestora hjärnan Krang (som jag för övrigt döpt min externa hårddisk efter). Nu när man blivit lite äldre känns det kanske inte längre lika coolt med sköldpaddor som älskar pizza, men de vinner mycket på nostalgi och introsången.

Den sämsta superhjälten: Stålmannen
Så fruktansvärt präktig och perfekt och därför supertråkig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0