Shorty wants to be a thug.

Idag är det fredag, och jag tänkte dela med mig av lite livserfarenhet.

Saker man bör undvika att få i ögat:

Batterivätska
Höll i min ungdom på att pilla lite med batterier, som man ju gör, och kände att de var lite "fuktiga". Det är fortarande oklart exakt vad för slags vätska det var (det var ju helt klart inte batterisyra) men det sved förbannat mycket när jag sedan kliade mig i ögat.

Hårinpacking
Beror givetvis på mängden, men om man tappar burken så att halva innehållet stänker upp i ens öga gör det, som man brukar säga, ganska jävla ont.

Någon annans bakskalle
Här var det mest efterråt man fick lida, ögat svullnade upp till tennisbollsstorlek och rann och hade sig, och jag fick ha ögonbindel i en vecka för att inte skrämma de andra barnen.

Frisbee
En kortlivad men intensiv smärta som heller inte att rekommendera.

Pressad vitlök
Inga kommentarer.

Bubblare: Papercut
Har inga egna erfarenheter av detta, men jag har hört talas om någon som har det, och man behöver ju inte vara något geni för att förstå att det bör undvikas till varje pris. Jag föreställer mig något i stil med scenen ur Dalís Un Chien Andalou. Fast med papper.

Lyckas ni undvika dessa saker tror och hoppas jag att ni kommer få en bra helg.

Dagens låt: Such A Sad Puppy Dog - Wu Lyf

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0