I thought about how it was.

Veckans tankar:

1. Borde jag söka hjälp för att jag allt oftare får för mig att jag kommer ramla bakåt och spräcka skallen/framåt och slå ut tänderna?

2. Har stött på uttrycket "sporta" (alltså: han sportar en träningsoverall, istället för: han är klädd i en träningsoverall) upprepade gånger och kan inte riktigt bestämma mig för om jag tycker att det är lite kul/tufft, eller om det bara är typ bloggande män över 30 som får använda det.

3. Är det verkligen en bra idé att söka studentrum? Fia och Niklas flyttar förmodligen ut någon gång i februari, och jag har fått för mig att det kanske skulle vara kul att bo i korridor igen. Leva studentlivet fullt ut och så vidare. Men jag tror att jag liksom har glömt att jag när jag sist bodde i korridor på riktigt tyckte att det här med att laga mat i sin kaffekokare verkade vara ett rimligt alternativ till att gå ut i köket.

4. Är det okej att bli kär i seriekaraktärer när man är 21 och inte 14? Speciellt när han uppenbarligen är en psykopat som (SPOILER ALERT!) våldtar mammor iförd latexdräkt och
går helt jävla Bowling for Columbine i ett skolbibliotek. Et cetera. Men kolla liksom:



5. Om det inte är okej att bli kär i folk på TV när man är 21 måste det väl ändå vara ännu mindre okej att sitta och kolla på videor som fjortonåriga tjejer klippt ihop tillsammans med någon låt från soundtracket till Twilight?

6.
Att jag vet att den där låten kommer från soundtracket till Twilight (men att det här är någon sorts dubstep-cover) är förresten också lite pinsamt.

7. Jag kanske bara överanalyserar lite nu.

8. Herregud! Nu upptäckte jag dessutom att min nya favoritlåt (gårdagens låt) varit med i ett avsnitt av Gossip Girl (varför läser jag kommentarerna på Youtube?). Måste fjortonårningarna förstöra allt jag gillar? Det här är fan en konspiration.

9. Ibland kanske det bara är bäst att sluta skriva.

10. Men det går ju inte att sluta på 9. Det är precis lika jävla sjukt som att göra 101 armhävningar. (Fia gjorde det förra veckan. På riktigt.) Jag menar, vilken sjuk, jävla människa gör 101 armhävningar istället för 100? Under 30 är det okej med 5, 10, 15 osv., efter 30 är det bara tiotal som gäller (möjligtvis kan det funka med 75 också), men efter 100 kan man bara göra 150. Sedan 200, 250, 300, men det är fan inte okej att göra 350, det måste bli 400 och 500. Och sen kan vi väl alla enas om att man är helt jävla störd om man gör flera, för det kan ju bara inte gå. Eller?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0