Is there somebody who can watch you?

Idag har jag haft en sprängande huvudvärk samt sett på tok för många vita, kränkta män youtube-hata feminism, men dagen innehöll även två ljusglimtar - som kanske gjorde mig lite lyckligare än jag vågar erkänna. Alltså, jag satt och gjorde diverse lyckliga ljud framför datorn pga kunde inte hålla känslorna inne. (Okej, nu erkände jag ändå.)
 
Bra grej nummer 1 - ett sci-fi montage
 
 
Här kan jag eventuellt också ha blivit lite tårögd, men herregud, vem blir INTE det när en ser kapten Kirk, Han Solo och Mal Reynolds i samma video?!?
 
Bra grej nummer 2 - The Batman Nebula
 
 
Alltså geniet som komponerat denna bild är ju giftasmaterial. Om jag visste vem hen var skulle jag gå ner på knä direkt.
 
(Att jag förresten genast såg att denna bild ursprungligen föreställde hästhuvudnebulosan är kanske ett tecken på att min högst amatörmässiga rymdforskning börjar ge resultat? Jag tycker vi kan säga det.)
 
Dagens låt: Is There Somebody Who Can Watch You? - The 1975

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0