Is it best to clear the air of sunshine for a while?

Nej, men en kort lägesrapport kanske är på sin plats. Den senaste veckan har nämligen varit fylld av livsomvälvande händelser. Bland annat har jag spenderat ungefär halva min årsinkomst på en fotpall samt en fåtölj i svart sammet (ja, det KAN ha hänt att jag gnolade lite på Black Velvet när jag skruvade fast benen, bara för att liksom komma i rätt stämning). "Dammigt" sa mamma. "Snyggt" sa jag.
 
 
Jag har också bytt inneboende igen. Denna gång byttes en trevlig, tysk kemist mot min lillebror. Och säga vad en vill om trevliga, tyska kemister, men jag tror att det här med att blod är tjockare än vatten ändå är vetenskapligt bevisat? Om en inte räknar med vår barndom har vi nu bott tillsammans i bara några timmar, och han har redan handlat mat, lagat mat och tittat på anime med mig. Fantastiskt tycker jag, som annars hade legat på soffan och hungrat ihjäl framför något svindåligt program på TV. Och kanske ätit ett kex framåt tiotiden.
 
En annan fantastisk sak är att jag helt plötsligt hittade en hel hög med 3D-glasögon modell 90-tal under mitt soffbord. Jag fylldes genast med en massa härliga minnen om vykort med tredimensionella dinosaurier, och hur jag och min bror satte på oss två glasögon samtidigt, fast med det ena paret spegelvänt (dvs blått mot rött och rött mot blått), så att hela världen blev lila, och lekte att vi var i rymden.
 
 
(Notera även den supertuffa tavla som pryder min hall nuförtiden.)
 
Och nu till det kanske viktigaste av allt: jag har köpt en tumstock. Det har revolutionerat mitt liv på samma sätt som livet förändras för någon som i flera år endast ägt en linjal, och därför behövt skarva och hålla på så fort något varit längre än 30 cm, och sedan får en tumstock som kan mäta saker som är TVÅ METER långa. (Jag hittade alltså ingen liknelse, för det GÅR helt enkelt inte att jämföra detta med något annat i livet.) Jag har naturligtvis mätt ungefär allt i hela lägenheten, och i början var det bara roligt, men när jag efter någon vecka stod i nästan en timme och mätte hur saker i bokhyllan skulle stå för att skapa perfekt symmetri, kände jag att jag hade passerat gränsen för vad som kan anses vara hälsosamt.
 
 
Dagens låt: Clear the Air - Jacco Gardner

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0