We'll go where nobody knows, with guns hidden under our petticoats.

Såhär i påsktider vill jag prata om min favoritlåt för veckan: Chocolate med The 1975.
 
 
Jag färgade håret igår, och av rädsla att färga hela huset rött höll jag mig kvar i badrummet under verkningstiden. Ni vet hur det är. För att göra badrumsvistelsen drägligare hade jag min surfplatta med mig (på säkert avstånd från vatten) och kollade på Morgonpasset i P3 där denna låt spelades. Med video och allt. Det här har egentligen ingenting med låten att göra, jag tycker bara att bilden av mig naken i ett badkar är något ni alla borde se framför er när ni hör den. Jag tror nämligen att det kan skänka lite extra "krydda".
 
Hursomhelst. Förutom trallig gitarr, Manchester-dialekt, bra låt och allt det där, är jag särskilt förtjust i när de sjunger "petticoat". Precis som när jag för några år sedan var mycket förtjust i när The Kooks sjöng samma ord. Årets påskmysterium är därför naturligtvis: vad är det med brittiska band och deras (uppenbarligen) OERHÖRDA fascination för det utdöende plagget underkjol?
 
 
Dagens låt: Chocolate - The 1975

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0