We might need a change of direction.

Lagom till helgen skar jag mig i tummen när jag diskade. "Förmodligen på en kniv" tänker ni säkert, men nej, det var på en burk créme fraiche. Såklart. Nu är listan över underliga saker som resulterat i marginell blodförlust följande:
 
- Grillad kyckling
- Persienn
- Folien på en burk créme fraiche
- Något mer som jag ej kan minnas
 
Hursomhelst hade denna olycka stor påverkan på helgens utveckling. Min joystick-tumme var ju skadad, vilket innebar att TV-spel var out of the question. Jag alltså fick en anledning att lämna lägenheten, och hann med att träffa ungefär samtliga av mina vänner. Detta var inte bara trevligt, utan ledde också till något oerhört viktigt, nämligen upptäckten av det klassiska rollspelet Dungeons & Dragons (eller "drakar och demoner" om man vill låta töntig).
 
 
Jag hade naturligtvis hört talas om spelet förr, men aldrig provat själv. Det hela var oerhört seriöst, först fick man två A4 man skulle fylla i för att bygga sin karaktär, och under tiden talades det en hel del om spelledaren som snart skulle komma. Och jag kunde naturligtvis bara tänka på detta:
 
 
 Det här karaktärsbyggandet var för övrigt oerhört komplicerat, det räckte inte man att bara bestämma att man ville vara en lönnmördande halvalv som var exakt som Robin Hood, utan man var tvungen att slå tärningar, läsa böcker, fördela bakgrundspoäng och RÄKNA. Men när man väl kom igång (efter några timmar) var det kul - lite som när man lekte när man var liten fast man hade regler och slapp springa omkring.
 
Dagens låt: How The Other Half Lives - Tribes

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0