I'm dreamless but made for dreaming.

Jag har tyvärr blivit tvungen att slita mig från Eurovision-peppen och Mass Effect för att plugga lite inför en stundande tenta. Det är givetvis en betydligt tråkigare sysselsättning, men som Alfons farmor en gång sade: "Man måste ha tråkigt ibland, annars märker man inte när man har roligt". (Det är inte sant.) Såhär långt har jag iallafall kommit i mitt pluggande:
 
- Om en skriver en bok, som en vill att folk faktiskt ska läsa, tänker jag att det är en bra idé att INTE göra den så tung att en inte orkar hålla i den.
 
- Jag antar att jag på frågan "redogör för det första korstågets orsaker, förlopp och konsekvenser för Europa och Mellanöstern" förväntas svara något mer utförligt än: "Ja, det blev ju rörigt".
 
 
Medeltiden är sannerligen en fascinerande tid.
 
Dagens låt: Girls With Bangs - Lune
 
Obs: nu överdriver jag en aning för en så kallad "humoristisk effekt".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0