You and me collecting shattered dreams.

Jag håller för närvarande på att skriva klart min recension av filmen The Host, ett inlägg som varit på g i cirka 3 månader nu, men så snart jag får tillgång till en dator med Photoshop igen tror jag att det äntligen är klart för publicering. Så nu vet ni vad som väntar, men innan dess vill jag prata lite om namn.
 
I filmen The Host har nämligen Saoirse Ronan huvudrollen, och det finns väl få namn som i likhet med detta för tankarna till kex av sorten savoiardi?
 
 
Ett annat namn jag tänkt mycket på den senaste är Whoopi Goldberg. Hur genialt är liksom inte namnet Whoopi? Det låter inte bara som ett glädjerop, utan är också (om en lägger till ett e på slutet) namnet på en amerikansk typ av kaka, och kan därmed vara det bästa namnet NÅGONSIN. Eller nej. Det bästa namnet någonsin är (håll i er nu) Mauritz Jöransson Laxman Svan, ett namn som tillhörde den adelsman som var kammarråd åt flertalet Vasakungar. Är det någon svensk adelssläkt en ska gifta in sig i är det ju Laxman Svan. Är dock osäker på om det finns några levande ättlingar som fortfarande bär det namnet, men en kan ju alltid hoppas. Evelina Laxman Svan. Mamma till Whoopi Laxman Svan. Det vore något det.
 
Dagens låt: Shattered Me - Bass Drum Of Death

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0