The plan was set in stone long ago.

Igår såg jag en person som hade på sig nästan exakt sådana lösögonfransar som jag pratade om i förra veckan. De som jag tyckte att jag måste klippa till innan jag ens skulle våga använda dem på fest hade hon alltså mitt på dagen en helt vanlig onsdag. Och musöron.
 
 
Varje år i januari brukar jag känna något slags behov av att förnya mig, vilket oftast brukar resultera i att jag köper en massa nya saker trots att jag inte har råd, för att jag på något sätt tror att "herregud, det här är början på något nytt!". (I år: väska, skor och surfplatta.) Jag undrar om det här var hennes nya grej för i år, om hon kanske tidigare kanske hade varit lite tyst och tråkig, inte helt olikt en mus, och nu bestämt sig för att "NE-EJ! I år är det fan JAG som tar och ÄGER den här tyst-som-en-mus-skiten!" och har gjort musöron och hysteriskt långa ögonfransar till sin grej. Eller så kanske hon är en sån människa som känner sig som/vill vara ett djur, ni vet som han som tatuerat in ödlefjäll över hela kroppen och opererat sån där ödletunga, men istället för att bli en ödla har hon valt att bli typ Mimmi Pigg. Om jag någon gång skulle göra en sån där förvandling till ett djur skulle jag förresten vilja bli en påfågel.
 
 
Tänk rakad skalle, halsförlängning, blå tatuering över hela huden, näbbprotes och inopererade fästen för fjädrar på huvudet och i svanken.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0