All the lights go down as I crawl into the spaces.

Jag fått ett nytt intresse under jullovet, nämligen smink. Det här är ju något jag har ägnat mig åt på nästintill daglig basis under flera år, men jag har haft kvar en rätt tragisk föreställning kvar sedan högstadiet om att "tjejiga tjejer gillar smink och därför får inte jag göra det". Det är först nu jag har insett att det här med att kladda med färger i ansiktet faktiskt är ganska roligt (och att det inte är dåligt att vara tjejig). Första steget var att köpa en primer. Jag förstår inte riktigt vad den gör, mer än att den får mig att känna mig lite mera proffsig. Andra steget var att beställa hem grejer från Storbritannien.
 


Och det var ju så billigt att jag gick helt CRAZY och klickade hem en hel hög med onödiga saker - utan att ens överskrida en hundralapp. Och då BJÖD de dessutom på den där vedervärdiga palletten. Helt gratis. (Observera också mängden bubbelplast som kom med paketet - nu har jag ju underhållning för flera veckor framåt.)
 
Idag har jag testat att kladda lite med guldglitter och lösögonfransar (inspiration: Karins Konstgrepp). Här försökte jag blinka med ena ögat, lite flirtigt sådär, för att visa upp glittret.
 
 
Det gick sådär.
 
 
Efter en rad misslyckade försök ledsnade jag och gick all in på lösögonfransarna istället.
 
 
De här följde med i en necessär som jag fick av mamma i julklapp, och jag vet inte, men jag tror att jag kanske får klippa till dem lite innan jag använder dem på riktigt...
 
Eftersom jag varken har någon vettig belysning i min lägenhet (vampyr) eller en kamera att skryta med, syndes inte glittret så bra på bilderna, men bra jävla glittrigt var det. Det visade sig för övrigt vara rätt svårt att tvätta bort det, utan det smetades mest ut i ansiktet, så i skrivande stund ser jag ut ungefär såhär:
 
 
(Ännu mer vampyr.)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0