Take a step out into the daylight.

För några veckor sedan träffade jag en spelutvecklare på krogen. Han jobbade på företaget Starbreeze/Starbreeze-studion Overkill (fick ej klarhet i frågan pga krogmiljö). Vi pratade mycket om TV-spel, och lite extra mycket om hur fantastiskt Mass Effect är - speciellt det här med att en får välja kön på sin karaktär (dvs: en tillåts spela en kvinnlig hjälte som blir behandlad därefter, och inte som en snygg brud) och kan välja att vara gay och så vidare. (Det KAN ha varit så att det här mest var mina åsikter, men jag fick ändå känslan av att han var med på noterna.) Igår kväll träffade jag honom igen, och var naturligtvis väldigt nyfiken på vad han tänkte om denna video som förpestat speldelen av internet den senaste tiden: (Håll i hatten nu, för detta är så dumt att huvudbonaden aldeless säkert kommer trilla av.)
 
 
(Notera även att det här är vad som händer när en har blivit hemskickad från Top Model Sverige.)
 
Denna gång fick jag däremot INTE känslan av att han var med på noterna. Men en får ju förstå det ändå - där var han ute och drack öl på sin fritid och göttade sig åt helgen och livet (antagande) och så kommer någon och vill prata om det där skitjobbiga som hänt på jobbet. "JAG ÄR SÅ FÖRBANNAT TRÖTT PÅ ATT HÖRA OM DEN DÄR VIDEON NU!!! DET VAR JU INTE ENS VI SOM GJORDE DEN HAR VI JU SAGT!" ville han säkert skrika. Det gjorde han inte. Istället sa han: "Fan, du är ju för snygg för att jag ska kunna diskutera det här med dig."
 
 
Nej men TACK!
 
Dagens låt: Cold - Blood Red Shoes

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0