Now we're just outside of town, and you're making your way down.

Så oerhört skönt att Game of Thrones dragit igång igen! Förra veckan var jag aningen för exalterad för att kunna uttrycka mig i skrift, men nu har jag hämtat mig tillräckligt för att kunna summera avsnitt nummer två. Därför kommer nu, mest för mitt eget nöjes skull, mina tankar om Dark Wings, Dark Words:
 
- Kul att få se den lilla trumslagarpojken från Love Actually som Jojen Reed. Dessutom trevligt att äntligen få se honom och hans syster i serien också* (läs: trevligt att Bran får göra något annat än att agera ryggsäck).
 
 
 - Oj, oj, oj vad en skulle vilja äta ostbricka med farmor Tyrell! Hon verkar vara en fantastisk person (om hon sedan visar sig vara en backstabber, vilket i denna serie är högst tänkbart, får jag väl äta upp det här flera gånger om). Tycker även att Sansa och Margaery borde hänga mer regelbundet, alternativt även ligga (har vi fått ett bögpar kan vi väl få se lite lesbisk kärlek också?).
 
- Så otroligt roligt att se scenerna mellan Margaery och Joffrey. Att hon liksom är den enda som verkar kunna få honom off balance. Hoppas att hon (och farmor Tyrell) lyckas överlista honom och förstöra precis allt han har. ALLT!
 
- Äntligen lite pilbågstricks! Var inte ens medveten om att jag saknade något i denna serie (det finns ju liksom både drakar och zombies, vad mer kan en önska?), men en får naturligtvis aldrig nog av att se folk skjuta snitsigt med båge.
 
 
- Jag hade på något vänster lyckats övertala mig själv att Theon dog i förra säsongen (vilket önsketänkande!), och blev därför OERHÖRT besviken när det visade sig att han bara fick ett litet slag i huvudet. Skönt iallafall att han fick spendera merparten av avsnittet i sträckbänken - och hoppas att han får hänga kvar där ett tag till. (Liten parantes: var det inte den lätt socialt handikappade killen i Misfits som försökte rädda honom?**)
 
- Nu MÅSTE Robb börja kriga lite på riktigt (alltså att en faktiskt får se RÖRLIGA BILDER av lite svärd+varg-action och inte bara the aftermath), innan jag somnar så fort han syns i bild.
 
Saknade naturligtvis Daenerys, speciellt eftersom jag är oerhört nyfiken på hur hennes relation med Ser Barristan kommer arta sig. Dessutom: HUR har det GÅTT för soldaten som numera saknar en bröstvårta? (Blev såret infekterat eller inte?)
 
- Och som vanligt: heja Jon och Arya (hoppas för övrigt att hon får en ny chans att spöa Thoros of Myr, för det där nederlaget var i ärlighetens namn lite pinsamt).
 
Dagens låt: Sex - The 1975
 
* Har alltså precis läst ut den andra boken i serien, och är i skrivande stund i valet och kvalet om jag ska fortsätta läsa eller spara tredje boken till säsongens slut. (Med min självdisciplin är det dock förmodligen bara en tidsfråga innan nyfikenheten tar över.)
 
** Onödig fakta: So far är han den 3:e på listan över skådisar som (mig veteligen) har bytt från brittisk tonårsserie till GoT. Gendry = Chris i Skins, och Crasters gravida dotter/fru = Cassie i samma serie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0