Facing tempests of dust.

"Nej, men är det inte dags för lite mer ESC?" tänker ni säkert. Och ja, det ÄR det! Välkomna till Eurovision-onsdag.
 
Idag tänkte jag börja med att visa det bidrag som just nu är mitt bästa, nämligen Island.
 
 
En skäggman som myser runt på en båt iklädd stickad kofta KAN ju inte bli annat än bra. Jag är till och med beredd att förlåta honom för det där fiskrensandet. Årets bästa ballad. Årets bästa skägg. Fem av fem.
 
Då går vi raskt vidare till det jag tycker är bland det sämsta, det vill säga Finland.
 
 
Och plötsligt har vi förflyttats 15 år tillbaka i tiden, inte bara musikaliskt, utan även textmässigt. Att en kvinna (eller som hon sjunger: slav) ska hoppa över middagen för att bli smal, och därmed attraktiv i en mans (eller mästares) ögon - är det verkligen ett budskap vi vill sända ut år 2013?
 
 
Dessutom är ju låten utomordentligt dålig, det där "ding-donget" får det att krypa i mig, och "watcha waiting for" partiet, är det inte direkt snott från Gwen Stefanis gamla dänga? Usch.
 
Dagens låt: Outro - M83

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0