Perfect life.

Jag har som bekant lite mycket att stå i nuförtiden, (jobbar ca 230 timmar den här månaden samtidigt som jag pluggar på 150 %) och det är inte bara bloggen som blir lidande, utan även mitt tidigare överflöd av fritid. (Det är möjligt att dessa två hänger ihop lite.) Hursomhelst bestämde jag mig idag för att skaffa en ny passion i livet, och har därför införskaffat en passionsblomma som jag ska vårda ömt. Och med passion.



Köpte också någon form av citrusträd, inte bara för att jag sedan innan älskar träd, utan för att det alltid har varit något av en dröm för mig att ha ett citrusträd. (Ännu en punkt att bocka av på min bucket list.)



Tror inte att trädet kommer överleva speciellt länge, då jag inte har någon aning om hur det ska skötas. Eller om frukten kanske kan ätas? Åh gud, om det går ska jag bli en sån där person som tar hand om sina blommor, och när folk kommer hem till mig ska de inte ens få plats för att min lägenhet är som en blomdoftande djungel. Med hög luftfuktighet. Och ut ur köket ska jag komma, med vattenkanna och sprayflaska i högsta hugg och bara: "Är ni sugna på lite limepaj?", plocka ner en frukt från mitt citrusträd och göra paj. Och färskpressad juice. Och lemoncurd. (I mitt huvud är det här citrusfrukten som ni märker både lime, apelsin och citron.) "Vilken passion hon har för blommor och paj!" kommer alla att tänka.

Ska åka till jobbet nu.

Dagens låt: Perfect Life - Belong


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0