It clutched the light, the hallow bright.

Igår trotsade jag min förkylning och åkte på min planerade resa till Kolmården. Idag känner jag att jag nog BORDE stannat hemma, för nu har sjukdomen kommit tillbaka i ny styrka. Det är inte längre någon mysig-spela-TV-spel-förkylning, utan jag kan på riktigt inte prata. Men nog om det, nu ska jag berätta om Kolmården innan min alvedon slutar verka.
 
 
Det var väldigt regnigt, men djuren var precis lika fina ändå. Jag vet inte riktigt vad det är med djur, men jag kan bli så förbannat lycklig av att bara se på dem. Det räcker med att de rör lite på sig för att jag ska hoppa upp och ner som ett litet barn. Jag kan också stå och skratta, LÄNGE, åt djur jag tycker är roliga.* Men det som gjorde allra starkast intryck på mig igår var ändå delfinshowen. Det var lampor som lyste, vattenfall som rann från taket och delfiner som hoppade och dansade till tonerna av Markoolio. Och när han sjöng raden: "Den här är för alla barn på Astrid Lindgrens sjukhus!" blev det för mycket. Jag började gråta. Inte bara någon liten tår, utan MÅNGA tårar. Sådär så att rösten spricker och anstiktet förvids. Man kan säga mycket om min PMS, men den tar mig iallafall ständigt på nya äventyr. För har man inte storbölat mitt bland glada barnfamiljer på en delfinshow har man fan inte levt.
 
Dagens låt: Holocene - Bon Iver

* Topp 3 roliga djur:
1. Pingviner
2. Katter
3. Strutsar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0