I believe that I've been cursed.

Alltså, nu när jag suttit och letat gamla ESC klipp på Youtube har jag också ramlat över en del bidrag jag helst velat glömma. Eller rättare: glömma att jag gillade. Upptäckten att jag var 12 respektive 14 (!) när dessa två bidrag tävlade är lite skrämmande. Okej 2002, då minns jag att jag var med min kompis i stallet och bara: "Åh Estlands bidrag i ESC i år är så himla bra!". Jag hade inga andra musikaliska referenser. Herregud, det var väl också 2002 Christina Aguilera släppte singeln Dirrty och man satt framför MTV och tyckte att blont hår med svart underhår var typ det snyggaste man hade sett. Det var mörka tider.



När man ser det här idag vill man ju bara dö lite.

Ännu värre blir det då att jag år 2004 gillade Frankrikes bidrag. 2004 hade jag ändå börjat göra någon slags revolt som bestod i att jag hade kamouflagekläder och kajal, hävdade att jag "gillade bilar" och började förakta radiopop och "mjukrock". Okej, jag kanske inte hade hittat rätt än, men det där var liksom den enklaste vägen att gå när man bodde på landet. (Några månader senare skulle jag börja lyssna på Nirvana och klippa sönder jeansen istället, och det känns väl lite mer "jag".) Att jag då, mitt i denna förvandlingsfas, gillade det här, det är för mig idag oförståeligt.



Förresten, om någon undrar vad Jonatan Cerrada gör idag har jag svaret. Han friendrequestar alla som någon gång har lyssnat på hans låt på lastfm.



Dagens låt: Best Night - The War On Drugs


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0