If the trees will bloom the wind can blow

I fredags var jag på inflyttningsfest i Stockholm. Det var mycket trevligt. Innan själva festen skulle jag möta Sofie på stan, och när jag klev av tåget fick jag instruktionen att gå till H&M-korsningen. "Det ska nog inte bli några problem" tänkte jag och började gå. Ni måste förstå att jag, som inte bara har världens sämsta lokalsinne utan dessutom spenderar alltför lite tid i Stockholm, kände mig ganska streetsmart när jag gick där alldeless själv på huvudstadens gator utan att vara helt vilse. Tydligen måste jag ha utsrålat detta även till min omgivning för jag hade inte ens hunnit över vägen innan en tjej frågar mig hur man kommer till Sergels Torg. Och där sprack illusionen av att jag var Någon Som Hittade. Jag hittade faktiskt både till Sergels Torg och till H&M-korsningen helt utan problem, visade det sig lite senare, men det visste jag ju inte då. Efter inflyttningsfesten kan jag också stoltsera med att jag nu hittar till Norr Mälastrand också!

Dagens låt: Without You - Silverchair


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0