I loved you in the bed, I loved you in the best way possible.

Idag tänkte jag avsluta bloggserien videokväll med Evelina, och jag tänkte logiskt nog göra det i nutiden.
 
För snart två veckor sedan var jag ute och slarvade på krogen. När jag kom hem och la mig i sängen kollade jag igenom mitt Instagram-flöde, och såg att något band som hette Dry the River skulle spela på Strand i december. Här är mina minnen lite luddiga, men jag tror att jag tilltalades av bilden på bandet och tänkte ungefär: "De ser ut att spela bra musik" (alternativt "De skulle gärna få dela den här sängen med mig just nu"), och bestämde mig därför för att lyssna på någon låt. Närmare bestämt den här:
 
 
Eftersom klockan var närmare 5 på morgonen lyssnade jag på låten i mina hörlurar, och det var som om musiken inte fick plats där inne i huvudet, utan var tvungen att färdas ut i ben och armar. Där låg jag alltså klockan 5 på morgonen och lyssnade om och om igen på denna låt, och varje gång låten nådde sitt crescendo (1:42) blev jag liksom TVUNGEN att dansa. Trots att jag låg ner. Och ja, det såg nog ungefär lika bisarrt ut som det låter. Efter ett tag kände jag att jag behövde fler visuella bilder till musiken, och vände mig till min kära vän YouTube.
 
 
Och efter det tänkte jag definitivt de tankarna jag nämnde tidigare. Den lilla hipster-nörden i mig smälte ju liksom totalt. Sedan spenderade jag resten av natten med musik i öronen, och alla de gånger jag vaknade (vilket var en hel del just eftersom jag lyssnade på musik hela natten) satte jag på låten New Ceremony igen.
 
Nu har deras debutplatta gått på repeat i både mobilen och på datorn i snart två veckor, och jag har redan bokat biljetter till deras spelning i december. Värt att notera är även att sångaren, Peter Liddle, just nu sportar årets i särklass fulaste frisyr.
 
Dagens låt: No Rest - Dry the River
 
Andra låtar jag gärna ville ha med i bloggserien, men valde bort pga ville inte hålla på för evigt:
Everlong - Foo Fighters
New Noise - Refused
Can't Stop - Red Hot Chili Peppers
Heavy Pop - WU LYF
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0