Music never sounds as good as when everything else has faded.

Som ni vet älskar jag ju listor, men jag brukar försöka lägga band på mig själv när det gäller sånnahär pga tror inte att det är av allmänintresse att veta vad jag åt till frukost och huruvida jag vill gifta mig eller inte, men nu när två av mina favoritbloggerskor (Karin och Brita) fyllt i denna kände jag att det kanske var okej ändå.

(Ps. listan var ju kilometerlång så har fyllt i den i omgångar, ifall någon sjukligt observant person skulle reagera på att vissa svar inte stämmer överens tidsmässigt.)

1. Hur gammal är du?
 22, men blir jättesnart 23.

2. Hur gammal känner du dig? 22. Fast önskar ofta att jag var typ 7 så att jag kunde komma undan med mycket av det som cirkulerar i mitt huvud.


3. Vad har du gjort i dag? Älskat Jonatan Unge i Morgonpasset i P3 och duschat. I skrivande stund lagar jag quorn- och grönsakswok.

4. Vilken film såg du senast? The 40-Year-Old Virgin, med anledning av mitt Seth Rogen projekt. (Den var inte bra.)

5. Vem ringde du senast? Mamma.

6. Är du besatt av någonting? Djävulen. Nej men skämt åsido, jag är ständigt besatt av olika saker och byter typ varje vecka - just nu är jag OLIDLIGT peppad på att The Walking Dead börjar på söndag och att nummer 107 av serien kommer ut nästa vecka. Googlar, IMDb:ar och IGM:ar detta ungefär dagligen. Lyssnar också rätt mycket på TSKNAS.

7. Är du rädd för blod? Motvilligt: ja. Jag ÄLSKAR blod på film (favoritscen nedan) och har verkligen ingenting emot det i tanken, tyvärr känner min kropp inte likadant och blir därför svimfärdig när det gäller blod IRL.



8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? Sitter vid skrivbordet i mitt sovrum. På ena datorskärmen visas Morgonpasset i P3, på andra finns bloggen och till vänster om mig står en tetra mjölk som jag halsar ur med jämna mellanrum.

9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige? Thorbjörn Fälldin, Ingvar Carlson, Olof Palme, Carl Bildt och Göran Persson.

10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? Nej.

11. Vilken färg är dominerande i din garderob? Svart och vinrött.

12. När vaknade du i dag? Cirka 10.00 av den där JÄVLA hunden som verkar ha flyttat in hos grannen och av någon anledning står och skäller hela dagarna.

13. Vilken är din favorithögtid? Älskar juldagen.

14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? Just nu vet jag inte, men om 63 dagar skulle jag oerhört gärna befinna mig i Indio i Kalifornien.

15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? När jag var mindre åkte jag och min familj ofta upp till olika skidorter på sommarlovet och bodde i vedervärdiga furustugor. När jag var liten funderade jag dessutom oerhört mycket på döden och vad man var innan man föddes, och dessa tankar blev av någon anledning ännu värre under dessa semestrar. Som följd av detta får jag alltid dödsångest i sådana stugor och undviker dem gärna. Sen finns det också en helt fruktansvärd labyrint på Mallorca som jag besökte med tillsammans med Bamseklubben. Jag gick naturligtvis vilse eftersom jag helt saknar lokalsinne, och gick runt ensam och fullkomligt livrädd för det där vattenmonstret som tydligen skulle springa runt i labyrinten och spruta vatten på en om hen hittade en. Dit skulle jag inte heller vilja återvända.

16. Hur vill du tillbringa din pension? Lätt! Jag ska bygga en miniatyrstad/tågbana samt ha en massa katter, och därmed ta det här med crazy-cat-lady till en HELT ny nivå.

17. Vad lyssnar du på just nu? Nu är morgonpasset slut och jag lyssnar därför istället på låten Black Wings med Ceremonies.

18. Har du någon gång brutit ett ben? Nej.

19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl? Mjölk, majs, smör, bröd och kaviar.

20. Vem är din favoritkändis? Det där skiftar ju, men Kurt Cobain var min hjälte på högstadiet och sånt kan man liksom aldrig växa ifrån.

21. Vad är du på för humör just nu?
 Kaffedomnig.

22. Vilka världsdelar har du varit i? Europa och nästan Asien (den Europeiska delen av Ryssland) och Afrika (Kanarieöarna ligger väl rätt nära va?). 

23. Snarkar du? Sover ju oftast själv så jag kan inte svara exakt, men tror tyvärr att jag snarkar rätt mycket. Åtminstone efter alkoholintag och vid förkylning.

24. Vilka yrken har du provat på? Förskolelärare, lågstadielärare, personlig assistent och gallerivärd.


25. Hur går du helst klädd? Mjukisbyxor och X-men t-shirt.

26. Vilket stjärntecken är du född i? Fisk. Som fiskfobiker inser jag också ironin i detta.

27. Vilket är ditt favoritgodis? Allt surt godis och choklad.

28. Vad sa du senast? "Fan vad jobbigt."

29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? Åh, hade så många så det här blir ju ev tråkig läsning men: engelska, bild, historia, religion, kultur- och idéhistoria och nutida konst. (Dvs det jag pluggar än idag.)

30. Vad har du på dig just nu? Trosor och Foo Fighters t-shirt, skulle gå klädd så så oerhört ofta om det bara var tillräckligt varmt och socialt accepterat.

31. Vilken är din favoritaffär? Cdon.com. Ett år räknade jag ut att jag hade handlat för över 5000 spänn där. (Tror jag iallafall, har inte världens bästa sifferminne.)

32. Vad har du för storlek i kläder? M till XL beroende på plagg.

33. Vad har du i dina fickor? Har bara fickor på jackan och i dem finns typ vantar och busskort.

34. Vad köpte du senast? Kaffe i skolan.

35. Hur många gånger har du flyttat? 7.

36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? En kniv, ett geni och en radio.

37. Är du morgon- eller kvällsmänniska? Kvällsmänniska. Fast jag fungerar nog lika dåligt/bra alla tider på dygnet bara jag kommit upp ur sängen.

38. Senaste filmen du såg på bio? Såg Django Unchained för ungefär 45 minuter sedan. (SÅ bra.)

39. Har du blivit sydd någon gång? Antar att vi snackar hud nu? I så fall är svaret nej.

40. Har du någon gång badat naken utomhus? Gud ja.

41. Vad åt du till frukost? Kompismackor (dvs Polarbröd), en med ost och kaviar och en med Philadelphia, kalkon och paprika. Drack juice och kaffe.


42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? Gick väl i 6:an va? I så fall var det rätt mycket intriger i tjejgänget pga att man började växa ifrån varandra, och jag hade precis börjat min tonårsrevolt i form av kajal och militärmönstrade kläder.

43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning? Nej.

44. Vem är världens vackraste kvinna? Evan Rachel Wood skulle definitivt vara ett av mina celebrity free cards. Kanske Rooney Mara också.

45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? På nattduksbordet.

46. Vad var det sista du åt? Det SENASTE var biogodis. Hoppas verkligen att det inte var det sista jag åt.

47. Vilken tid är din väckarklocka inställd på? Är ledig imorgon så har inte ställt någon klocka alls = det bästa jag vet.

48. Är du blyg? Inte speciellt, men tar sällan kontakt med nya människor pga allmänn ovilja mot mänskligheten. (Obs: efter en halv öl däremot älskar jag exakt ALLA.)

49. Vilken var den senaste konserten du var på? Dry the River på Strand för någon månad sedan.

50. Vad heter du i andranamn? Helena.

51. Har du varit med om en bilolycka? Nej.

52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? Ja. Inget dramatiskt, men man kan ju inte berätta om precis allt man tänker, då skulle ju folk tro att man var galen.

53. Vilken är den roligaste träningsformen? "Rolig" är väl en överdrift, men har ingenting emot yoga och simning.

54. Har du några husdjur? Nej. Halva min familj är allergiker, och har dessutom insett att jag nog mer gillar att drömma om husdjur än att faktiskt ha dem (skulle nog tröttna). I tanken har jag en iller, en kungspyton och en Sankt Bernard.

55. Vill du gifta dig? Säger ju aldrig nej till en fest.

56. Var växte dina föräldrar upp? Stensunda/Jakobsberg och Fornbro/Knutby.

57. Har du någon gång ringt polisen? Nej.

58. Vilka är dina största svagheter? Är väldigt cynisk och pessimistisk, försöker dock att hålla sådana tankar för mig själv eftersom det är rätt trist för andra att höra på. Kan också vara för snäll och ha svårt att säga nej.

59. Har du, eller har haft, något smeknamn? Ungefär alla kallar mig Eve. Under högstadietiden kom vi på nya smeknamn på varandra i princip dagligen, det enda av mina som har hängt kvar är Losknäsa (heter det på en och annan mobiltelefon) pga spottade mig själv i näsan en gång när jag hängde knäveck.

60. Vad ska du göra imorrn? Plugga och se melodifestivalen och gaygalan. Om inget mer spännande dyker upp.

Dagens låt: Black Wings - Ceremonies


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0