You'll never sink when you are with me, oh lord, I'm your Dead Sea.

Jag gillar kyrkor. Lite för att de är fina, men mest för att jag kan en massa om kyrkoarkitektur, vilket betyder att jag kan känna mig cool och stoltsera med fraser som; "Ah, en romansk basilika.", "Vilken vacker absid!" och "Titta vilken fint utarbetad kransgesims!". Eller så är det här kanske själva definitionen av att vara ocool. Skit samma. Det jag ville komma till är att det finns en kyrka som jag verkligen INTE tycker om, och det är Rasbo kyrka.
 


Kolla bara! Långhuset och västtornet är ju målade i OLIKA nyanser av gult, och sedan är tornhuven gjord av trä (!) i en TREDJE nyans. Detta har stört mig något OREHÖRT alla de gånger jag åkt mellan mitt föräldrarhem och Uppsala, och som om detta inte vore nog har jag idag dessutom upptäckt att blinderingarna på gavlarna är osymmetriska. Fattar ni? OSYMMETRISKA! När jag försökte ta en bild på eländet hände något märkligt - solen lyste helt plötsligt för första gången på hela dagen, vilket gjorde att bilden blev såhär:
 
 
Blinderingarna fastnade inte på bild! Är inte det här ett tecken från Gud så vet inte jag.
 
Dagens låt: Dead Sea - The Lumineers

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0