If your mind should sway, it's not a secret you should keep, I won't let you slip away.

Jag har nyss tryckt i mig cirka 5 frukter i form av en hemmagjord smoothie, sånt ska ju tydligen vara nyttigt, och jag vet inte men jag känner mig visare på något sätt. Därför tänkte jag dela med mig av lite livsvisdom:
 
1. Om du funderar på att läsa en distanskurs, bara på lite kul sådär, gör det för GUDS skull inte på Stockholms universitet. Deras kursportal är nämligen fullkomligt obegriplig.
 
2. Om du, precis som jag, ofta gråter utan anledning kan det vara förvånansvärt skönt att skära en lök lite då och då, bara för att för en gångs skull liksom veta VARFÖR man gråter.
 
 
3. Funderar du på att köpa Kokosvatten? Gör inte det. Det är nämligen jättelätt att göra själv, så slösa inte dina värdefulla pengar på att köpa en sån där deciliterflaska på Pressbyrån, allt du behöver göra är att ta ca 1 dl poolvatten och tillsätta 1 tsk salt. Smakar EXAKT lika!*

4. Om du ska tvätta, och har en tvättstuga som min där djungelns lag gäller (dvs. man bokar inte tid utan får gå dit och SLÅSS om tvättmaskinerna - survival of the fittest.) är onsdagar kl. 16:32 en bra tid att gå dit. Då möts man nämligen av denna, i tvättsammanhang, högs angenäma syn:
 
 
Dagens låt: Chained - The xx
 
* Den omtalade hälsoeffekten kanske inte är densamma, men ärligt talat kände jag mig faktiskt inte så mycket friskare efter det köpta kokosvattnet heller.
 
Förresten, minns ni att jag förra veckan nämde att jag såg en tjej på stan som såg ut som vampyrerna i Buffy? Idag hittade jag en bild som påminner lite om henne.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0