Send out a sound for the wood between the worlds.

Det här med mat är ju rätt inne nu, och även fast jag tycker att det är helt fruktansvärt ointressant vill jag också stoltsera med mina kulinariska färdigheter! Här är exempelvis min paradrätt: lyxiga asiatiska nudlar för den fattige studenten. Passar perfekt när man behöver snåla lite innan den 25:e.
 
 
Jag brukar hälla i några frysta, färdigskalade räkor i kastrullen ungefär samtidigt som nudlarna, och sedan koka dem som vanligt och hälla över kryddpåsen. Jag brukar välja räksmak, eftersom det passar så bra till just räkor. För att lyxa till det ännu mer brukar jag slänga över lite sockerärtor, créme fraiche och sweetchilisås. För det blir ju ingen komplett måltid utan sås (hallå, tallriksmodellen!?!).
 
Nu ska jag äta mina nudlar, och imorgon kanske jag kommer skriva några rader om mina förutfattade meningar om asiater. Vi får se.
 
Dagens låt: Echoes - Klaxons

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0