I think I've got a feeling I've lost inside.

Herregud hörrni. Eurovisionen igår. Jag vet inte vad ni tyckte, men jag tyckte att allt (utom möjligen Sverige och Estland) kändes smutsigt och huvudvärksframkallande. Inte konstigt att jag bara hade 6 rätt - vem kan avgöra resultatet när allt var så jämndåligt att röstningen kändes som ett lotteri? Är dock glad över att Bosnien & Hercegovina gick vidare, trots att deras låt var lite av ett sömnpiller. Trodde aldrig att den skulle kunna ta sig förbi den drös av ballader som var med igår. Och fina, serbiske Zeljko och den glada, turkiske Can får vi också se igen på lördag. Kul. Men killen med ögonbindeln ... hade vi inte kunnat klara oss utan honom? Känner också att jag kanske borde försvara att jag trodde att Slovakien skulle gå vidare: jag visste ju inte att killen inte kunde sjunga live. Jag trodde att han skulle få alla rock-röster, men det verkar som om den gräsliga damen från Makedonien knep dem istället.

Nej, nu måste jag sluta. Har ju en tenta att skriva klart också. Och då gör jag det enda vettiga - sätter på en 10 timmar lång version av Taking the Hobbits to Isengard och öppnar dokumentet.



Dagens låt: Roll With It - Oasis

Ps. Ni vet den här feeden man får upp på höger sida i Spotify, där man kan se vad ens vänner lyssnar på just nu? En dag hoppas jag att jag ska kunna kolla dit utan att se att någon lyssnar på Somebody That I Used To Know med Gotye.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0