I got so much to do, I ain't got much time.

Tänkte först göra ett dagens outfit-inlägg, för det var länge sedan, men insåg sedan att det idag bara finns en enda sak i min uttyrsel som är värd att prata om. Glasögonen.



De är inte riktiga, utan någon form av svaga, genomskinliga solglasögon som jag ibland tar på mig när jag är själv och vill känna mig lite extra intelligent. Och snygg. Känslan är ungefär som att vara utklädd till en sexig bibliotekarie eller något. Ett perfekt sätt att liva upp en tråkig dag på, eller att göra tråkiga, viktiga saker som att plugga eller betala räkningar lite roligare. Att internetbanken sedan låg nere så att jag hamnade här istället var ju inte mitt fel. Men nu får jag ju istället tillfälle att berätta om mitt nya favoritband.



Orkestern heter Alabama Shakes och spelar musik som låter gammal. Bluesig rock typ. Deras debutplatta släpptes nu i våras och har gått på repeat ett bra tag hos mig. Det tog mig dock en hel vecka att förstå att sångaren i själva verket var en sångerska, trots rader som "come on girl" och "I'm still somebody's daughter". Men sådana saker som kön spelar ju ingen roll, speciellt inte vid 2:03-2:09.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0