Throw it to the universe.

Precis när ni trodde att ni skulle slippa läsa om ESC börjar ju själva festivalen, och då måste jag ju självklart fortsätta. Men jag ska försöka fatta mig kort. De länders bidrag jag tror går vidare ikväll är:

Island
Grekland
Rumänien
Schweiz
Israel
Cypern
Danmark
Ryssland
Moldavien
Irland

Det är alltid lite av en sport att gissa sånt här utan att ha sett något slutgiltigt nummer (ofta hottas de ju upp betydligt jämfört med dem i hemlandet), men jag har ändå gjort ett försök. Min personliga favorit ikväll är nog Israel. Annat värt att nämna är väl San Marinos bidrag, som mycket väl kan vara det sämsta i historien.



Det är inte bara att låten skulle kunnat vara specialskriven åt Rebecca Black, utan även Valentina Monettas övertydliga mimning gör att någonting dör långsamt inom mig. Som tur är blir plågan relativ kort, för när hon vid 2.08 sjunger "How about a little chat?" svartnar allt.

Tänkte att jag skulle bjuda på någon liten anekdot från mitt liv också, för att inte tappa alla mina läsare, men förutom att min nyvunna passion för blommor resulterat i att båda exemplaren fortfarande lever, har jag inte så mycket att komma med. (Det kan också bero på att det för tillfället är mamma som vattnar dem.)

Dagens låt: Throw it to the Universe - The Soundtrack Of Our Lifes

Kommentarer
Postat av: Eva

Det blev ju ganska många rätt på din gissning om vilka som skulle gå vidare!

2012-05-22 @ 23:11:33
Postat av: Evelina

Klart jag hade rätt! 8 av 10. Men hade jag fått skriva listan efter att ha sett alla framträdanden hade jag nog bytt ut Schweiz mot Ungern faktiskt, och då hade det blivit 9. Att Albanien (och inte Israel) gick vidare var nog den enda överraskningen, trodde den var lite för svår att ta till sig.

2012-05-23 @ 06:36:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0