Lejla.

Eftersom det är tisdag fortsätter idag bloggserien mina bästa ESC-bidrag någosnin. Här är plats 8.

Lejla - Hari Mata Hari



Ännu ett bidrag från Bosnien & Hercegovina (ja, det är mitt favoritland i dessa sammanhang.) Den här låten tävlade år 2006 och hamnade på 3:e plats med 229 poäng. Jag antar att de sjunger om någon slags olycklig kärlek till någon vacker Lejla, men man kan inte veta så noga. Det är också just det jag gillar, man får liksom bestämma lite själv vad låten handlar om. Jag tänker mig till exempel att Lejla står och bakar och kommer på att hon inte har några ägg, och måste ta sig över en äng med vissnande maskrosor som sprids för vinden när hon springer, för att ta sig till grannen och låna några nyvärpta, superekologiska ägg. Till exempel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0