Lane moje ovih dana.

Tisdag och Eurovision-nostalgi. Idag har vi kommit till den delade 6:e platsen på listan över mina bästa bidrag någonsin. Men det börjar ju dra ihop sig till årets festival nu, och herregud, till och med jag börjar ledsna lite på den här bloggserien. Så, vad säger ni? Ska vi köra en hel temavecka och få det överstökat? Då kör vi.

Lane Moje - Zeljko Joksimovic




Serbiens bidrag från 2004 som kom på 2:a plats med 263 poäng (vann gjorde den betydligt sämre Wild dancer's med Ruslana från Ukraina). "Lane moje" betyder typ "min älskling", men jag har alltid tänkt att Lane och Moje är Serbiens motsvarighet till Nicke och Mojje. Barnprogrammet ni vet. Hursomhelst är det en mycket fin låt.

Caroban - Nina



Serbiens bidrag 2011, slutade på en 14:e plats med 85 poäng. Det finns väl egentligen inte mycket mer att säga än att Nina är fin, Caroban betyder magisk och att man blir glad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0