Now here I cannot feel the wind.

Idag känner jag mig väldigt tillfreds med livet. Jag har semester, och har precis kommit hem efter några dagars vistelse på den bästa platsen på jorden - Måviken.
 
 
Jag ar matat så mycket änder där genom åren att de nu verkar helt obrydda av min existens. En gång har jag simmat med en hel andfamilj, och den här poserade snyggt när jag ville leka naturfotograf.
 
 
Ormarna har jag inte lika fin relation till. Här är exempelvis en snok som flyr från mig och min kamera. Man kan kanske säga att jag tycker lite mer om dem än vad de gillar mig.*
 
 
Några kvällar hade jag vänner på besök, andra var jag helt enam ute i skogen. Då kollade jag på Zombiefilm och fotograferade månen.
 
 
Jag spelade också lite TV-spel. Herregud, ni trodde väl inte att jag skulle klara en hel vecka ute i vildmarken utan minst 11 stycken?
 


Nu är jag hemma i min lägenhet och har köpt nya TV-spel för hela lönen**, och därmed är även denna veckas ledighet kvalitetssäkrad.

Dagens låt: The Reeling - Passion Pit
 
* Fast jag har faktiskt legat och solat på bryggan med en orm en gång.

** Lugn mamma, det där var en så kallad överdrift. Sådana används ibland i bloggvärlden för att få ens liv att verka mer "intressant" och "spännande". (Notera gärna citationstecknen i detta fall.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0